Välkommen!

Hej! Här kommer det i sinom tid publiceras inlägg som behandlar min personliga resa till en bättre hälsa och livskvalitét, men framför allt närmandet av min genetiska potential. Det kommer skrivas en hel del om min träning, men även lite om mat och sådan där tråkig skit, som man nu med korten på bordet tycker att man borde haft koll på för flertalet år sedan.

Själv har jag haft en hel del strul med hälsan under min uppväxt. Vems fel detta varit känns numera mindre relevant. Mitt största problem har utan tvekan varit vikten, som jag fick koll på så sent som i september 2010. Som värst låg jag på 105 kg. Fick ofta höra saker som "kraftig benstomme" eller "alla är inte skapta till löpare" när jag, konfunderad som fan, inte kunde reda ut varför så många kunde springa "flera kilometer" medan jag själv blev trött efter 500m-ish, eller varför jag knappt kunde se mina egna fötter men andra kunde käka åtskilliga kebabtallrikar och ändå briljera på skolgymnastiken. Det visade sig (lyckligtvis) att lösningen på detta var enklare än jag någonsin vågat tro...

Denna sida kommer alltså behandla mitt sätt att se på hälsa och välmående. Visst, träning är en stor del av detta, men jag lär ju dra upp en hel del saker som stress, monetära system och varför jag tycker att koncept som 40 timmars arbetsvecka är käpprätt åt helvete fel. En hel del av de saker jag planerar att skriva här baseras till stor del på fakta (påpeka gärna om jag missar att ange källor, det var aldrig min starka sida i skolan), andra kommer vara uteslutande personliga reflektioner och åsikter. Jag är varken dietist eller nobelpristagare i ekonomi. Varken PT eller läkare. Man behöver dock inte vara konstnär för att avgöra huruvida en tavla är fin eller inte.


Om dessa skriverier lyckas hjälpa eller inspirera någon, om ens endast lite, är det en stor framgång. Jag hoppas i alla fall att alla hittar något som man kan relatera till och kanske tycka är lite lustigt.



Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0