Söndag 12-01-15

Jobbdag! Blev en riktigt fin sådan med trevliga kunder och grym energi från kollegor. Rundade av kvällen med lite korvgryta och lite lyft på gymmet!

Dagens kost

Frukost:  Makrill, nötter
Lunch: Kalkonfilé med avocado
Middag: Korvgryta bestående av chorizo, paprika, blomkål och tomatsås
Snack: Torkat kött, nötter
Käkade nog lite för lite idag, känner mig hungrig...

Dagens träning

Upptäckte en riktigt sjyst WOD som jag vill börja öva på för att rx:a någon gång i framtiden: King Kong. Skalade ner skiten en hel del och testade lite

På tid: 3 varv av
1 marklyft 130kg
2 pull-ups
3 frivändningar 50kg
4 handståendearmhävningar

Dum som jag är glömde jag notera tiden, men fort gick det! Kändes som aldelles för lite vikt, särskilt i marklyftet, men även var antalet pull-ups lite väl lågt (ska egentligen vara muscle-ups). Blir kul att se hur detta spelar ut sig under året när man börjar bli säkrare på WODen, särskilt i frivändningarna där jag fortfarande har mycket att jobba på. Tekniktränade även ryck, frivändning, kipping pull-ups och handstående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0